در صورتی که می خواهید اقدام به خرید نردبان کابل و متعلقات آن همچون رابط نردبان کابل, زانو افقی و عمودی نردبان کابل ،سه راهی  یا چهارراهی نردبان کابل کنید بهتر است با قدیمی ترین مرکز تولید و توزیع  نردبان کابل یعنی فیدارالکتریک تماس گرفته و بهترین قیمت نردبان کابل را از ما بخواهید.
در ادامه سعی می کنید مطلبی تخصصی در مورد نردبان کابل به شما ارایه کنیم که شما را در شناخت بهتری این سازه یاری کند

نردبان کابل چیست

نردبان کابل یا کابل لدر  cable ladder   سازه فلزی سبک و کارآمدی برای نگهداری و انتقال کابل های برق در مسیرهای عمودی و افقی در مجتمع های مسکونی، تجاری و یا صنعتی می باشد. نردبان ها در اندازه ها و جنس های مختلفی تولید شده  ولی عموما به خاطر افزایش مقاومت، طول عمر و تحمل وزن بالا از فلز استفاده می گردد. برای جلوگیری از آسیب در برابر رطوبت روکشی بر روی این محصول قرار داده می شود که در  اصطلاح نردبان کابل گالوانیزه می شود.

این سازه  از دو ریل در طرفین تشکیل شده که به وسیله رینگ هایی به صورت عرضی به یکدیگر اتصال یافته اند که اصطلاحا به آنها پله گفته می شود و  این امکان را فراهم می کند که کابل ها در هر نقطه ای از طول مسیر وارد یا خارج شوند و به خاطر شباهت آن به نردبان ،نردبان کابل نامیده می شود .نردبان کابل اغلب در مکان هایی نصب می شوند که نیاز به کابل کشی, مطمین و با حجم بالایی از کابل دارند .چرا که به خاطر ساختار آن مقاومت بسیار بالایی برای کابل کشی انبوه ( حدود 100 کیلوگرم در هر متر) دارد.

انواع نردبان کابل

نردبان کابل استیل

نردبان استیل با کیفیت و مرغوب بوده و از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار است. این محصول به علت ضد زنگ بودن گزینه مناسبی برای نواحی مرطوب و شرجی گزینه مناسبی به شمار می رود.

نردبان کابل آلومینیوم

نردبان کابل آلومینیومی از آلیاژهای آلومینیوم ساخته می شود و به دلیل از آلومینیوم ساخته شدن، وزن کمی دارد  و مقاومت خوبی در برابر اکسیداسیون دارد. نردبان کابل آلومینیومی به علت وزن کمتر و حمل و نقل آسانتر، معمولاً در ساختمان‌های بزرگ، تاسیسات صنعتی و قدرت، معادن و صنایع دریایی استفاده می شود.

نردبان کابل گالوانیزه

نردبان کابل گالوانیزه  عموما از فلز استیل ساخته شده و با پوشش گالوانیزه پوشانده می شود، در اثر  گالوانیزه‌ کردن، مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی بیشتر می‌شود. همچنین، مقاومت بالایی در برابر عوامل زیست محیطی داشته و با شرایط آب و هوایی نیز سازگار هستند.

نردبان کابل گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، در محیط‌هایی که قابلیت آلودگی به کلرید استیل وجود دارد، استفاده می شود؛ مانند صنایع شیمیایی، آب و فاضلاب، روشنایی و صنایع پالایش نفت.این جنس از نردبان های کابل در دو نوع گالوانیزه سرد و گرم وجود دارند که در ادامه به مقایسه آنها می پردازیم.

انواع نردبان کابل گالوانیزه

نردبان کابل گالوانیزه سرد

نردبان کابل گالوانیزه سرد چیست؟

نردبان کابل گالوانیزه سرد به وسیله‌ی فرآیند گالوانیزه سرد تولید می‌شود. در این فرآیند، کابل لدر با روش‌های غوطه‌وری الکتریکی به رویه‌ی فلزی پوشانده می‌شود. این فرآیند باعث ایجاد یک لایه‌ی نازک و یکنواخت از رویه‌ی فلزی بر روی کابل می‌شود.

نردبان کابل سرد چه جاهایی کاربرد دارد؟

سوله ها و شهر هایی با آب و هوای خشک و رطوبت صفر جرا که به دلیل لایه‌ی نازک‌تر رویه‌ی فلزی، معمولاً مقاومت کمتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. به همین دلیل، کابل لدر گالوانیزه سرد بیشتر در داخل ساختمان‌ها و در برابر عوامل خورنده و زنگ‌زا که کمتر هستند، استفاده می‌شود.

نردبان کابل گالوانیزه گرم

نردبان کابل گالوانیزه گرم چیست؟

نردبان کابل گالوانیزه گرم  به وسیله‌ی فرآیند گالوانیزه گرم تولید می‌شود که در آن، نردبان کابل با روش‌های حرارتی با رویه‌ی فلزی پوشانده می‌شود. این فرآیند باعث ایجاد یک لایه‌ی ضخیم و متمرکز از رویه‌ی فلزی بر روی کابل می‌شود که به آن مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی می‌بخشد.

نردبان کابل گالوانیزه گرم برای چه جاهایی مناسب است؟

 محیط های شرجی و مزطوب ، فضای باز و  موتورخانه ها و همچنین سیستم های کابل کشی کارخانجات صنایع مختلف ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، و نیروگاهی و دارویی و شیمیایی  چرا که نردبان گالوانیزه گرم مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی سخت و محیط‌ های خارجی دارد. به همین دلیل، برای استفاده در بیرون ساختمان‌ها، در محیط‌های مرطوب و در برابر عوامل خورنده و  زنگ زدن مناسب است.

تفاوت نردبان کابل گالوانیزه گرم و سرد

  • با توجه به  تفاوت در روش پوشش دهی و گالوانیزه کردن  نردبان کابل گالوانیزه گرم برای کاربردهای خارجی و محیط‌هایی با شرایط سخت توصیه می‌شود، در حالی که نردبان کابل  گالوانیزه سرد برای کاربردهای داخلی و محیط‌ هایی با شرایط معمولی مناسب است
اندازه و ابعاد نردبان کابل استاندارد

نردبان کابل که در شاخه های 2 الی 3 متری تولید و توزیع می شوند از 2 ریل در طرفین و 7 پله (اتصال دو ریل) تشکیل شده است که این پله ها در فاصله 25 سانتی متری از یکدیگر نصب شده اند.

انواع پله های نردبان کابل

پله های نردبان کابل در دو نوع در بازار تولید و توزیع می شود:(شما  با توجه به کاربرد مد نظرتان و یا مشاوره با کارشناسان فیدار باید نوع مناسب خود را انتخاب کنید)

  • پله پانچ شده :در نردبان کابل با پله های پانچ شده , کابل ها با بست کمربندی کنترل می شوند.
  • پله ریل چنگالی :در نردبان کابل با پله های ریل چنگالی , کابل ها با بست چنگالی کنترل  می شوند.
قیمت نردبان کابل

قیمت نردبان کابل با توجه به نوع جنس آن ، استیل ،آلومینیوم یا  گالوانیزه سرد و گرم بودن , ارتفاع  و عرض نردبان کابل , نوع پله و  ضخامت ورقی که استفاده شده متفاوت خواهد بود.

خرید بهترین نردبان کابل و متعلقات

با توجه به تمامی موارد ذکر شده حالا شناختی نسبی از نردبان کابل دارید و می توانید در صورتی که خواستید اقدام به خرید  نردبان کابل و متعلقات آن همچون رابط نردبان کابل, زانو افقی و عمودی  نردبان کابل در دو نوع داخلی و خارجی یا سه راهی  و چهارراهی نردبان کابل کنید با کارشناسان فیدارالکتریک تماس گرفته و بهترین قیمت نردبان کابل را از ما بخواهید.