انواع لوله فولادی برق

انواع لوله فولادی برق

انواع لوله فولادی برق را می توان به لوله های فولادی ضد زنگ جوش داده شده و بدون درز تقسیم گرد.

لوله های فولادی ضد زنگ و لوله های کربن فولادی رایج ترین نوع لوله های استاندارد هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. آنها بخشی از کالاهای لوله ای هستند که با مشخصات و استانداردهای مختلف تولید می شوند. لوله ها با در اندازه های 1/8 اینچ تا 72 اینچ تولید می شوند. دو نوع لوله متداول عبارتند از: لوله جوشی و لوله بدون درز. هر دو در فولاد کربن و فولاد ضد زنگ تولید می شوند. لوله جوش داده شده به لوله  جوش با مقاومت الکتریکی نیز گفته می شود. رایج ترین مشخصات لوله فولادی کربن جوش داده شده A53 است.  لوله فولادی ضد زنگ نیز به دو صورت بدون درز و جوش در دسترس است.

انواع لوله فولادی

لوله های فولادی و کاربرد آنها

 

انواع لوله و اجناس لوله ای

شش نوع لوله و کالای لوله ای وجود دارد.

لوله استاندارد: سه نوع لوله فلزی استاندارد وجود دارد – لوله  جوش ، لوله بدون درز و لوله گالوانیزه. آنها 10٪ از کل محصولات لوله ای را در برمیگیرند.

خط لوله: عمدتاً در کاربردهای نفت و گاز استفاده می شود. آنها 21 درصد از کل محصولات لوله ای را تشکیل می دهند.

کالاهای لوله ای کشور نفت (OCTG): این شامل لوله های مته، لوله و پوشش است. در حفاری و تکمیل چاه های نفت و گاز کاربرد دارد. 35درصد از کل کالاهای لوله ای را دربر می گیریند.

بیشتر بخوانید  بست چنگالی و ریل

لوله فشار: برای کاربرد صنعتی و فشار استفاده می شود. لوله های تحت فشار با استفاده از تولید بدون درز تولید می شوند. آنها 2٪ از کل کالاهای لوله ای را تشکیل می دهند.

لوله مکانیکی: برای کاربردهای مکانیکی و ساختاری استفاده می شود و ساخت بدون درز تولید می شود. آنها  17 درصد از کل کالاهای لوله ای را تشکیل می دهند.

لوله ساختاری: برای هدف پشتیبانی یا نگهداری استفاده می شود. این لوله می تواند گرد یا مربع باشد .آنها برای نرده ها، ساخت و ساز و سایر موارد متفرقه استفاده می شوند. نیازهای پشتیبانی آنها 15 درصد از کل کالاهای لوله را دربر میگیرند.

لوله فولادی

انواع لوله و اجناس لوله ای

اندازه گیری لوله

هنجار صنعت برای اندازه لوله نیز بین انواع مختلف لوله متفاوت است. برای یک لوله استاندارد، یک لوله OD 4.5 اینچی به عنوان 4 اینچ NPS نامیده می شود، اما برای لوله خط و OCTG، تنها به عنوان 4.5 اینچ نامیده می شود. ضخامت دیوار نیز متفاوت ذکر شده است.

 

تولید لوله

لوله های فولادی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند.

جوش داده شده

بدون درز

چهار روش اصلی برای تولید لوله فلزی وجود دارد:

 

جوش کوره. جوش پیوسته نیز نامیده می شود،جوش مقاومت الکتریکی ،جوش های قوسی مستغرق، همچنین

روش بدون درز

 

مزایا و معایب لوله های بدون درز

لوله های بدون درز از یک بلوک فولادی جامد ساخته می شوند و هیچ درز جوشی ندارند، که ممکن است ناحیه ضعیفی را نشان دهد

لوله  بدون درز در مقایسه با لوله های جوشی از نظر گردی و بیضی شکل قابل پیش بینی و دقیق تری دارند.

بیشتر بخوانید  L'HISTOIRE DES GAMING CLUBS EN LIGNE DE FRANCE

عیب اصلی لوله های بدون درز این است که هزینه هر تن آنها بیشتر از هزینه لوله های ERW با اندازه و درجه یکسان است

زمان تحویل  لوله ها ممکن است طولانی‌تر باشد، زیرا تولیدکنندگان لوله‌های بدون درز خیلی کمتر از لوله‌های جوشی هستند

لوله های بدون درز ممکن است دارای ضخامت دیواره ناسازگار در طول خود باشند.

لوله های بدون درز

مزایا و معایب لوله های بدون درز

مزایا و معایب لوله ERW

لوله های جوشی ارزان تر از بدون درز ERW HFI هستند، زیرا با استفاده از کویل های فولادی به عنوان ماده اولیه در کارخانه های تولیدی کمتر پیچیده تولید می شوندو زمان سرب کوتاه تری نسبت به لوله های بدون درز دارند، زیرا پایه تولید بزرگتر است.همچنین دارای ضخامت دیواره ثابتی هستند.

“عیب” عمده ای که به لوله های جوش داده شده نسبت داده می شود این است که وجود درز جوش یک عامل ضعف است. در حالی که این ممکن است در گذشته درست بوده باشد، با پیشرفت فناوری های جوشکاری در ده سال اخیر این موضوع کمتر و کمتر شده است.

درباره ما

شرکت ما انواع لوله ها در ابعاد مختلف دارا است برای انتخاب لوله مناسب با کار شما مطلب بالا را حتما مطالعه فرمایید. و برای اطلاع بیشتر از قیمت و اجناس موجود لطفا مت تماس بگیرید.